woensdag 19 december 2012

Bewust kwetsbaar zijn binnen familie

Barst!

Mijn leerproces en reminder

Als ik overspoeld word door mijn eigen kwetsbaarheid,
vind ik het vreselijk moeilijk om te kijken naar de kwetsbaarheid van een ander in mijn familie.
Ik vind het dan lastig om te erkennen dat de ander ook pijn en verdriet ervaart en steun nodig heeft.

Als ik mezelf toesta en de ruimte neem om mijn kwetsbaarheid op mijn eigen wijze te uiten,
dan kan ik daarna de ander makkelijker diezelfde ruimte geven.

Na het erkennen van alle kwetsbaarheid, kan ik uiteindelijk mijn stuk verantwoordelijkheid nemen:
een steun zijn en om steun vragen als dat nodig is.

Inspiratie: De dood maakt soms meer stuk dan je lief is

4 opmerkingen:

  1. Enigszins herkenbaar. Sterk geschreven.
    Ik ben blij dat je (h)erkennig je tot een prakrisch inzicht bracht. Goed bezig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, het verwoorden van mijn inzicht heb ik voornamelijk te danken aan het stuk van Daan Westerink.

      Verwijderen
  2. Dank je wel voor je reactie op mijn blog. De kwetsbaarheid kan je kracht worden! Mooi hoe je dat schrijft, over je eigen verantwoordelijkheid nemen. En prettig kennis te maken! Groet, Daan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad prettig met je kennis te maken, Daan. Ik heb je site overigens gevonden met behulp van google onder de zoekterm 'familieleed'.

      Verwijderen