zaterdag 15 september 2012

Dag 26: Ik hou van mezelf

Zelfportret 26: Klik op foto voor mijn gevoelens
zaterdag 15 september 2012, 13:18

13:18
Ik voel mij ontzettend rot. Rationeel gezien, lijkt het alsof ik vandaag van elke mug een olifant maak. 

Ik voel me vandaag inflexibel. Ik heb vandaag moeite om mij aan te passen en om te schakelen. Binnen een paar maanden heb ik veel grote veranderingen in mijn leven meegemaakt: nieuwe liefde, nieuwe baan, het verlies van mijn vader, verhuizing en iets nieuws wat ik nog niet op mijn blog wil delen. 

Vandaag lijkt elk kleine verandering een grote impact op mij te hebben. Het liefst zou ik vandaag in een klein hoekje willen wegkruipen en in een diepe winterslaap vallen. Ik merk aan mezelf dat ik vandaag niet goed tegen veranderingen kan. Alle veranderingen, zowel positief als negatief, vragen tijd en aandacht. Ik voel me dankbaar dat ik dit jaar veel positieve gebeurtenissen heb meegemaakt, maar ik voel ook dat ik nog niet alles een plek heb kunnen geven. Dit besef is vandaag hard aangekomen.

Het tikken van deze woorden geeft mij enigszins wat verlichting en ruimte in mijn hart en hoofd. Ik ga het vandaag rustig aan doen. Vroeger zou ik mezelf in een donkere kamer terugtrekken en in een diepe slaap vallen. Dat doe ik niet meer. Ik zoek vandaag de mensen op waarvan ik zielsveel van hou.

17:51
Ik voel me nu wat rustiger. Na het bezoek bij mijn vaders gedenksteen heb ik inmiddels geaccepteerd dat mijn dag vandaag wat anders loopt dan verwacht. Ik sta ervoor open om vanavond toch wat nieuwe mensen te leren kennen. Ik heb gemerkt dat ik genoeg tijd en ruimte voor mezelf moet bewaren om open te kunnen staan voor andere mensen en nieuwe ervaringen.

 Zie ook: ik doe mee met 30 dagen 'Ik hou van mezelf'

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen