donderdag 16 augustus 2012

Vriendschap en ik

Love

De blog van Alice doet mij realiseren dat ik een diep vertrouwen heb in mijzelf en vriendschap. Ik vertrouw erop dat ik samen met de ander gelijk de draad op kan pakken ondanks dat we elkaar een hele poos niet hebben gezien. Zoals Alice dat mooi verwoordt: alsof er tussen de ander en mij geen ruimte zit.

Dankzij verwerking van mijn verleden ben ik langzamerhand wat anders in het leven gaan staan. Na diverse ontmoetingen realiseer ik mij dat ik in elk contact ervoor kies om onvoorwaardelijk te geven. Dit betekent dat ik van de ander niets eis/verwacht. Ik voel mij dankbaar en geniet van wat ik de ander kan geven en van kan ontvangen. Daarnaast neem ik op mijn gevoel contact op. Ik vertrouw erop dat de ander dat (uiteindelijk) ook doet. Op gevoel, vanuit eigen behoefte en vanuit Eerlijkheid.

Inspiratie:
Ontmoetingen
Peter de Kock 
Alice Gerritsen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen