maandag 27 augustus 2012

Dag 8: Ik hou van mezelf

Zelfportret 8: Klik op foto voor mijn gevoelens
maandag 27 augustus 2012, 8:06

8:06
Ik voel me moe en nog steeds verdrietig van gisteren. Ik voel mijn eigen kwetsbaarheid. Mijn besef van sterfelijkheid geeft mij op dit moment gevoelens van pijn, angst en verdriet.

17:41
Voor een verdrietige start van mijn dag heb ik best een redelijke dag gehad. Gelukkig voel ik me veilig genoeg om mijn verdriet ook met mijn collega’s te delen. Ik hoef mijn verdriet niet te onderdrukken. Het mag er zijn. Het delen lucht op en het geeft mij nieuwe ruimte om verder te gaan.

Vandaag heb ik twee keer in de trein gehuild. Op de heen- en terugweg. Treinen zijn momenteel niet mijn ding, omdat ik tijdens mijn treinreis op 17 januari 2012 het overlijdensbericht van mijn vader heb gehoord.

Ik ga straks goed voor mezelf zorgen door vanavond gezond en lekker te eten. Samen met Pascal. Daarna nog even mijn moeder bellen.

Mijn besef van sterfelijkheid maakt mij bewust van wat ik belangrijk vind in mijn leven. Mijn werk vind ik leuk, maar na afloop kijk ik er altijd naar uit om weer de mensen te zien waar ik zielsveel van hou:
Pascal, mijn moeder, mijn familie en vrienden.

Zie ook: ik doe mee met 30 dagen 'Ik hou van mezelf'

4 opmerkingen:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=yG07WSu7Q9w

    Lieve Thi Thanh Tam,

    Soms slaat de vermoeidheid toe. De vraag whats the point, angst voor het onwetende.. Ik zie misschien iets wat jij niet ziet.. Een mooie dame die als ze zelfs kwaad is eruit ziet als een knuffelbeer. Iemand dat moeite heeft om door te lopen als ze een pijn van een ander voelt.. Ik herken dat.. Je dwingt jezelf om niet om te kijken, omdat je moe bent voor het trieste en het begrijpen..
    Deze momenten die je hierboven schrijft zijn de momenten die van jou zijn. Puur, lekker egoistisch van jou.. Je tranen van al het gemis en onmacht dat jij in je woorden weer een mooie sensetieve draai geeft.. Omhels de pijn, geniet van jou moment! Deze kan niemand van je afnemen.. Want jij weet, hoe dieper jij voelt hoe meer je gaven om van de juiste dingen in het leven te genieten vergroot wordt.. toch?
    Fantaseer over het leven na de dood, wie weet ontmoeten we elkaar allemaal op een kei leuke pretpark.. en dan zullen we lachen om het feit dat we hier op aarde ons zelf paniekaanvallen hebben lopen aanpraten vanwege de onwetendheid.

    Zo raar om te lezen dat onze afzonderlijke levenslijn dezelfde gevoellens opwekken..
    Dankjewel voor het delen het gaf mij kracht vanmorgen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Farida,

      Dankjewel voor je aanvulling. Ik kreeg een dikke glimlach bij het lezen van je woorden. 'Een kei leuke pretpark': klinkt als een vrolijk vooruitzicht na dit leven :-)

      Wat een mooie nummer trouwens... We'll keep holding on...<3

      Verwijderen
  2. Lieve Than-Tam,

    Bedankt voor het delen van je emoties. Ik ben blij dat je ze ook op het werk kan delen. En dank je wel Farida voor je idee om jezelf te fotograferen zoals je voelt (ik hoorde dit via Than-Tam). Ik heb het een paar keer gedaan voor mezelf toen ik me heel rot voelde en ik realiseerde me dat ik het waard ben om gelukkig te zijn. Dat gaf me even wat verlichting.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Marlies,

      Dankjewel voor je reactie. Wat een leuke verrassing om je woorden ook Hier te lezen. :-)

      Verwijderen