zondag 8 juli 2012

Ik creëer mijn eigen schone strand



Lieve mensen,

Met veel plezier heb ik vorig jaar in de kinderopvang gewerkt.
Het samenwerken met andere collega´s en de kinderen heeft mij veel zelfinzicht en inspiratie gegeven.
Na een jaar werken in de kinderopvang heb ik van de kinderen (en collega´s) het volgende geleerd:
·         Een mooie wereld begint bij mezelf.
·         Vooruitgang krijg ik door dingen te doen.
·         Met positiviteit groei ik sneller.

De bovenstaande punten hebben mij geïnspireerd om samen met mijn levenspartner het onderstaande project/spel te doen:

´Ik creëer mijn eigen schone strand´
Wij, mensen, kunnen vandaag een schoon strand creëren door simpelweg afval op te ruimen.
We geloven in de kracht van ieder mens: iedereen is in staat om op eigen vermogen haar verantwoordelijkheid te nemen.
Afval opruimen, kan op een eenvoudige en speelse manier.
Combineer een wandeling of je bezoek op het strand met een kwartiertje ´opruimen´: een kleine vuilniszak is gauw gevuld.
Maak het leuk voor jezelf door iets creatiefs te doen: schiet een creatieve foto van je vondst en deel dit op http://www.facebook.com/pages/Mijn-Strand/100654716749009. Het delen van foto´s kan een goed gevoel geven en daarnaast kan je anderen inspireren in de Kracht van Samen Doen.

Het bovenstaande project/spel vind ik een leuke opdracht voor iedereen. Ik wil jullie allen van harte uitnodigen om mee te doen. Laten we samen aan anderen zien dat iedereen iets kan betekenen voor onze wereld: ´vandaag beginnen met kleine stappen, kan eindigen in grote stappen vooruitgang´.

Hartelijke groet,

Thi-Thanh-Tâm Maramis - Nguyen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen