woensdag 25 januari 2012

Voor Papa


Mijn lieve vader Nguyen Duy Thuong.
Geboren: Tra Vinh, 2 december 1932
Overleden: Den Haag, 17 januari 2012


Leidschendam, 24 januari 2012

Lieve Papa,

Hier sta ik dan. Ik kom woorden tekort om te beschrijven wat ik voor U voel.

Lieve Papa, ik hou zielsveel van U. Ik heb Uw liefde gevoeld. Bij ons samenzijn heb ik altijd het gevoel gehad dat U mij iets mee wilde geven.

Lieve Papa, wees gerust. Ik heb heel veel van U geleerd. We hebben samen onze vrolijke en ook verdrietige momenten gedeeld. Vanuit mijn hart kan ik nu oprecht zeggen dat ik dankbaar ben voor alle momenten die ik met U heb gedeeld. Dankzij U, mijzelf en anderen voel ik mij gelukkig zoals ik nu ben.

Het mooiste wat ik via U heb geleerd, is onvoorwaardelijke liefde.
Mijn intentie is om onze onvoorwaardelijke liefde met hart en ziel te uiten en in te zetten.
Ik doe dit op mijn eigen wijze. Met vallen en opstaan. Met liefde voor mijzelf en voor de anderen.

Lieve Papa, ik voel mij ontzettend dankbaar dat ik U van dichtbij heb mogen meemaken. 
Ik dank U voor Uw liefdevolle Zijn.

Als afscheidslied wil ik graag Uw lievelingslied 'Que Sera Sera' spelen. Afgelopen weekend heb ik een paar uur geoefend. Ik had mijn saxofoon al meer dan 11 jaar niet aangeraakt.
Vandaag speel ik met liefde dit lied voor U.

In Liefde en Licht,

Con
Thanh-Tâm



8 opmerkingen:

  1. Wat ontroerend en mooi. Gecondoleerd met het vertrek van je bijzondere papa.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Peter de Kock: Dankjewel voor je warme woorden, Peter.
    En wat klinkt dat mooi in mijn oren:
    'het vertrek' ipv 'het verlies'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven en wat goed van die sax!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gecondoleerd. en thx dat we even mee mogen lezen

    sterkte de komende tijd met het invullen van de open plek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ric: Dankjewel, Ricardo. Het was fijn om voor mijn vader saxofoon te spelen. En wonder boven wonder: ondanks een lekke saxofoon klonk het lied mooi en warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @henk038: Henk, dankjewel voor je woorden: Hier en op je blog. Ik heb net wat blogs van je gelezen en het heeft mijn kijk weer wat verbreed. Wie weet tot blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte, mooi dat je met zoveel warmte je vader in je hart hebt..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel,Daan. Gelukkig heb ik daarvoor voldoende tijd gekregen om dat te kunnen doen.

      Verwijderen