woensdag 19 oktober 2011

Mooie ontmoetingen bij #OccupyDenHaag

#OccupyDenHaag meditatie
Stilte sit-in (foto: Madbello / creative commons (CC-BY-2.0)

In het weekend van 15 oktober 2011 was ik aanwezig bij de demonstratie van #OccupyDenHaag. Het was voor mij een weekend van mooie ontmoetingen en bewustwording. De sfeer op het Malieveld en op het Plein voelde fijn. Ik heb verschillende mensen ontmoet en tot mijn verwondering verliep elk contact vloeiend en hartelijk. De groeiende solidariteit onder de mensen was in mijn ervaring goed te voelen.

Ik betuig mijn steun aan #OccupyTogether en #OccupyDenHaag, omdat ik een liefdevolle samenleving wens waarbij iedereen ertoe doet. Bij een liefdevolle samenleving hoort in mijn ogen een onvoorwaardelijke basisinkomen voor iedereen, zodat iedereen op eigen wijze mee kan doen. Een onvoorwaardelijke basisinkomen geeft mensen ruimte voor o.a. eigen keuzes, eigen groei, solidariteit en transparante communicatie.

Ik werk nu tijdelijk als pedagogisch medewerker in de kinderopvang. Op mijn werk zie ik dat de basisbehoeften van kinderen onvoorwaardelijk worden vervuld: liefde, voedsel, gezondheidszorg, onderdak en schone kleren. Wat mij betreft mogen deze basisbehoeften onvoorwaardelijk voor alle mensen vervuld worden. Ongeacht de leeftijd en achtergrond. Ik vind dat menselijk en logisch.

Inspiratie:
http://globalincome.org
http://basisinkomen.nl
Coalitie voor Inclusie

3 opmerkingen:

  1. Basisinkomen? Ik ben voor (als overgangsperiode naar alles gratis). Het zou in de universele verklaring van de rechten van de mens mogen. We worden niet geboren om te betalen, betalen, betalen en betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, lees ik net op je andere blog ook over de universele verklaring van de rechten van de mens. Hoef ik het gras voor mijn voeten zelf niet weg te maaien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor je woorden: 'als overgangsperiode naar alles gratis'. Zo had ik het nog niet bekeken.

    Ik moet ineens denken aan de volgende woorden: "Mooi mens, durf groot te denken. Neem een stap buiten de bestaande kaders."

    BeantwoordenVerwijderen