donderdag 6 oktober 2011

Mijn hier en nu over bloggen


Een nieuwe tekst voor 'over deze blog'.

Bloggen betekent voor mij vrije zelfexpressie. Ik deel mijn verhaal op mijn eigen manier en op mijn eigen tempo. Via woord/beeld/geluid laat ik mijzelf zien en horen. Met mijn blog geef ik mijzelf erkenning: ik laat mijzelf zien, omdat ik geloof dat ik er toe doe. Mijn verhaal en alle emoties mogen er zijn.

Mijn blog is een online archief van empowerment. Ik kijk terug naar mijn oude blogposts met een warm gevoel: ‘Kijk, ik kan iets.’
Naast empowerment en zelfexpressie is mijn blog ook mijn speelplaats: spelenderwijs leer ik en ontdek ik nieuwe dingen. Ik gebruik datgene wat mij raakt en ik speel ermee. Ik speel o.a. met verschillende materialen, technieken en perspectieven.
Via mijn speelplaats ontmoet ik mensen: ik ontvang en geef reacties. Online en offline.

Mijn kernwoorden zijn liefde, vrijheid en gelijkwaardigheid voor iedereen. Met mijn blog wil ik naast zelfexpressie (en zelfheling) ook andere mensen uitnodigen om op hun eigen wijze zichzelf te laten zien. Ik geloof dat iedereen het waard is om gezien te worden. Dit kan via verschillende middelen: via een blog, ontmoeting, tekening, muziek, foto, video, vrijwilligerswerk, werk etc.

Ik geloof in de kracht van persoonlijke verhalen: als we allemaal onze eigen verhalen laten zien, zullen stigma en vooroordelen langzamerhand verdwijnen. Als we elkaar werkelijk zien, zullen we ervaren dat we allemaal uniek zijn. Uniekheid ervaren betekent voor mij vanzelfsprekendheden en veronderstellingen loslaten: wat voor mij vanzelfsprekend is, hoeft niet vanzelfsprekend voor een ander te zijn.

Inspiratie: alles en iedereen die ik op mijn pad tegenkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen