woensdag 7 september 2011

Wil je samen met mij een wereld van verschil maken?

Vandaag heb ik mijn allerstoutste schoenen aan getrokken: ik heb mij net ingeschreven voor de World of Difference wedstrijd.

World of Difference is een programma van de Vodafone Netherlands Foundation, waarbij vijf mensen zich een jaar lang kunnen inzetten voor het goede doel van hun dromen. De Vodafone Netherlands Foundation helpt deze mensen om van het jaar een succes te maken door hun salaris en onkosten te betalen.

Ik hoop één van deze vijf mensen te worden en daarbij heb ik elke dag jouw stem nodig. De stemperiode is t/m 16 september 2011 17:00 u.

Er is weinig tijd, maar ik heb niks te verliezen. Daarnaast geloof ik in de positieve kracht van mensen en van social media.

Wil je samen met mij een wereld van verschil maken? Lees dan hieronder mijn verhaal en stem elke dag op mij!

Project ‘Mijn Droombaan Nederland’

‘Liefde, vrijheid en gelijkwaardigheid voor iedereen!’

Waarom heb je voor deze stichting gekozen?
Ik kies voor Pameijer, omdat ik mij sterk verbonden voel met haar missie en visie. Pameijer is een organisatie die mensen met een beperking ondersteunt in het bereiken van een zo optimaal mogelijk kwaliteit van bestaan. Zij wil dit nadrukkelijk doen in en met de samenleving.
Pameijer draagt bij aan een samenleving waarbij iedereen ertoe doet en recht heeft op een volwaardig burgerschap en respect.

Waarom heb je voor dit project gekozen?
Ik kies voor dit project, omdat ik een samenleving wens waarbij iedereen ertoe doet. Met andere woorden: liefde, vrijheid en gelijkwaardigheid voor iedereen.

Ik wil graag aandacht vragen voor een menselijke beeldvorming: we hebben allemaal onze eigen kwaliteiten en ‘beperkingen’. Met vallen en opstaan leren we met zijn allen hoe we met onszelf en anderen om kunnen gaan.

Mijn grootste wens is om samen met andere mensen in Nederland een wereld van verschil te maken. Minstens één jaar lang en als startpunt Rotterdam.

Welke ideeën heb je om op jouw manier een wereld van verschil te maken?
Ik geloof in de kracht van samenwerking. Ik wil op mijn eigen manier een wereld van verschil maken door intensief met andere mensen samen te werken voor een menselijke beeldvorming van mensen.

Samen met andere mensen wil ik menselijke beelden en verhalen verspreiden: wij zijn allemaal mensen en we zijn allemaal anders.
Het delen van persoonlijke verhalen kan wederzijds begrip en vertrouwen bij mensen versterken. Bij het verspreiden van menselijke beeldvorming maak ik gebruik van de positieve kracht van Social Media: bijv. via websites, blogs, twitter, facebook etc. Daarnaast zijn er ook andere creatieve middelen: bijv. kunst, muziek en theater.

Naast menselijke beeldvorming wil ik ook lokale verbinding tussen mensen versterken. Dat wil ik doen in samenwerking met wijkbewoners, medewerkers en vrijwilligers bij de activeringscentra.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan activiteiten in een activeringscentrum/buurthuis.

Ik werk sinds kort als vrijwilliger bij het activeringscentrum Buuf & Co in Rotterdam. Naarmate het project vordert, is het mijn wens om ook met andere locaties samen te werken.

Welke aanpak kies je om dit project tot een succes te maken?
Ik maak van dit project een succes door met name intensief samen te werken. Daarnaast gebruik ik mijn transparantie als kracht: ik durf eerlijk te zijn over mijn twijfels en mijn kwetsbaarheid. Ik ben volledig bewust van zowel mijn kwaliteiten als mijn valkuilen. Daarnaast ben ik ook leergierig: ik geloof dat ik van elk levend wezen iets kan leren.

Waarom moet juist jij deze World of Difference baan winnen?
Met behulp van ‘World of Difference’ wil ik laten zien dat één mens al een wereld van verschil kan maken. Ik geloof dat ik ver kan komen met mijn passie voor mensen, mijn doorzettingsvermogen en vooral met mijn samenwerking.

De World of Difference baan is voor mij een gouden kans om samen met andere mensen in het diepe te springen. Samen iets betekenen voor ons Nederland.

Met hart en ziel werk ik graag samen aan een liefdevolle samenleving. Met behulp van de World of Difference baan kan ik dat minstens een jaar fulltime gaan doen.

Wil je mij helpen? Stem elke dag op mij!

Thi-Thanh-Tâm Nguyen

3 opmerkingen:

  1. Een gouden greep om je oproep te verpersoonlijken met een video. Het werkt en je boodschap komt helemaal binnen. Veel respect voor je initiatief en voor hoe je jezelf laat zien. En ik stem natuurlijk op je. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Peter de Kock: Dankjewel voor je steun, Peter. Ik vind het erg spannend. Ik vond het eerst eng om mijzelf zo te laten zien, maar mijn drempelvrees is voorbij. Mijn gevoel is nu: ik heb niks te verliezen. Ik ben benieuwd naar de komende dagen.

    Wat een geweldige kans om aandacht te vragen voor menselijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Thi-Thanh-Tâm Nguyen Bij het woord 'menselijkheid' zit ik natuurlijk meteen recht overeind :)

    BeantwoordenVerwijderen