dinsdag 16 augustus 2011

Een levend schilderij



Het jaar van 2011 is voor mij een wonderlijk jaar geworden: een jaar van liefde en expressie, een jaar van nieuwe stappen zetten en nieuwe ontdekkingen doen.

Eén van mijn wonderlijke ontdekkingen is de schoonheid van wolken. Op mijn dertigste ben ik voor het eerst flink geraakt door het prachtige kleuren- en vormenspel van wolken.

Mijn ontdekking heb ik met een aantal vrienden gedeeld. De meeste vrienden reageren verbaasd:
‘Heb je dat niet eerder gezien?’
Soms vraag ik mijzelf af waar ik al die tijd met mijn hoofd heb gezeten. Mijn ogen waren de voorgaande jaren op andere zaken gericht: o.a. mijn studie, werk, ‘overleven’ en ‘deadlines’.

Het is niet zo dat ik de voorgaande jaren helemaal geen leuke dingen heb gedaan.
De leuke dingen speelden toen ook mee, maar dan meer op de achtergrond.

Ik heb dit jaar besloten dat het anders kan: leuke en verdrietige zaken mogen van mij meer afwisselen.
Ik kies ervoor om mijn ogen (letterlijk en figuurlijk) ook op leuke dingen te richten:
namelijk op dingen die wèl kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen