woensdag 15 juni 2011

Mijn achtergrond in het gemeentehuis


Een tentoonstelling met menselijke verhalen en foto’s van de migranten in Leidschendam-Voorburg.

Op donderdag 9 juni 2011 zijn mijn ouders en ik naar het gemeentehuis gegaan voor een tentoonstelling over migranten in Leidschendam-Voorburg. Er zijn foto’s te zien van migranten uit verschillende landen: o.a. Afghanistan, China, Hongarije, Indonesië, Irak, Iran, Marokko en Vietnam.

Op de tentoonstelling hangen er ook foto’s van mijn ouders en broers. Zij waren vroeger bootvluchtelingen en ze zijn op 10 juni 1980 gered door Nederlandse medewerkers van Smit-Lloyd 48.

De gemeente Leidschendam-Voorburg heeft met deze tentoonstelling (in mijn ogen) een positief gebaar laten zien: aandacht en erkenning geven aan menselijke verhalen.

De tentoonstelling heeft mij geraakt. Mijn ouders en ik hebben nog mooie momenten gedeeld: herinneringen ophalen en dankbaarheid ervaren.

2 opmerkingen:

  1. Mijn blog al gelezen? Herinneringen voor morgen? Voor jou mn eerste deel: met mijn moeder naar de plek waar zij opgroeide als kind en puber.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @gedenkgoed: Dankjewel, Lieke. Ik had niet gezien dat je een blog hebt. En zo te zien ben je ook in 2011 begonnen met bloggen? Wat leuk. Ik heb je blog toegevoegd in mijn rss-reader.

    BeantwoordenVerwijderen